FANDOM

Rozegrała się w 1164 r. w południowym Genabackis. Stronami konfliktu byli Pannion Domin i sojusz armii Dujeka Jednorękiego i Caladana Brooda. Pierwszym ruchem miała być pomoc obrońcom Capustanu broniącym się przed wojskami Pannion Domin, która okazała się spóźniona. Następnie armie rozdzieliły się i pomaszerowały do Lest i Setty, a następnie połączyły się pod Maurikiem. Wszystkie trzy miasta okazały się wymarłe. Armia pomaszerowała więc na Koral.

bitwa o Koral Edytuj

Bitwa zaczęła się od potyczek między strażą przednią oddziałów malazańskich a zastawiającymi pułapkę panniończykami. Następnie staż przednia odpierała się kilku falom ataków, a następnie postanowiła za pomocą czarnych moranthów przedostać się za mur miasta. Wtedy dogoniły ich pozostałe malazańskie jednostki, przeciwko którym panniończycy rzucili martwiaki K'Chain Che'Malle. Na pomoc malazańczykom przybyli 1 klan barghastów, Szare Miecze i Legion Treacha. Doszło wtedy do zdrady i zamordowania Sójeczki. Starcie to przeważyły Tlan'Ay. Tlan'Immasowie nie przyłączyli się do ataku za względu na możliwość przyjęcia ich bólu przez Tarcze Kowadło. Następnie do walki przyłączyli się Pani Zawiść, trzech wysokich rangą Seguleh, Pierwszy miecz Tlan'Immasów oraz Tiste Andii szturmując siedzibę Panniońskiego Jasnowidza. Bitwa zakończył się okupionym ciężkimi stratami zwycięstwem sojuszu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki