FANDOM

Mieszkaniec Letheras, brat Brysa i Hulla, mąż Janath. Geniusz finansowy - pobił rekord szybkości zarobienia szczytu (PKB państwa wynosi 20 szczytów) oraz rekord zaczęcia z najniższą kwotą (300). Po zarobienia szczytu sprawił, że pieniądze które zarobił znikły co doprowadziło do samobójstwa kilkunastu finansistów. Przez pewien czas żył jako żebrak, został przy nim tylko jego lokaj Bugg (Mael), po czym dostał zlecenie na obalenie Imperium Lethryjskiego poprzez katastrofę finansową. Zrobił to - skupiając wielkie ilości pieniędzy uzyskanych z trafnych inwestycji, czym spowodował brak pieniądza w obiegu jednocześnie grożąc inflacją przy okazji prób wybicia nowych pieniędzy. Udało mu się mimo trudności typu próby zabójstw ze strony Tiste Edur oraz Obrońców Ojczyzny, a także uwięzienia. Po uwolnieniu cech szczurołapów przekupił heroldów, aby wprowadzili wśród ludności nastroje odpowiednie do koronacji Tehola. Ten został królem Teholem Jedynym, wprowadził stabilne rządy, wspierał Łowców Kości, usuną korupcje, uratował resztki cywilizacji podbitych przez imperium, załagodził konflikt z Sojuszem Bolkandyjskim, ograniczył wyręby lasów (itp.), wprowadził nową mode.

"Żałosnym upokorzeniem jest nie to, co koc odsłania, ale to, co ukrywa."
W pierwszych latach panowanie Tehola Jedynego nie było żadnych skrytobójczych zamachów, powstań, ani spisków zakrojonych na taką skalę, by mogły zagrozić koronie. Nie było konfliktów z sąsiednimi królestwami albo pogranicznymi plemionami. Królestwo było bogate, panowała w nim sprawiedliwość, prości ludzie osiągnęli dobrobyt i otworzyły się przed nimi bezprecedensowe możliwości awansu. Fakt, że wszystko to osiągnięto wyłącznie za pomocą garstki prostych manifestów oraz dekretów czynił ową sytuację jeszcze bardziej niezwykłą.

Życie Tehola - Janath

Więcej z Fandomu

Losowa wiki