FANDOM

Wydzielone oddziały Malazańskiej Piechoty Morskiej, skierowane do ochrony wybrzeża. Na obszarze Siedmiu Miast kwaterą główną tych oddziałów był Sialk. (MKP2)

Wzmianka o Straży Przybrzeżnej pojawia się jedynie w związku z dozorowaniem cieśniny pomiędzy subkontynentem Siedmiu Miast a Wyspą Otataralową.[1]

Straż Przybrzeżna była służbą o niskim prestiżu, a przydzielenie tam zdegradowanych Geslera i Chmury było rodzajem nieformalnej kary.[2]

Drużyna Geslera Edytuj

  • kapral Gesler - dowódca
  • Chmura
  • sześciu żeglarzy z Cawn, nie wchodzących formalnie w skład Straży Przybrzeżnej, w tym:

Po napotkaniu przez ocalałych członków drużyny Siódmej Armii nad Vataharem, zostali oni podporządkowani tej armii.

Posterunek Geslera Edytuj

Posterunek mieścił się we wsi na północ od Hissaru, przy skrzyżowaniu traktu nadbrzeżnego oraz biegnącego w głąb lądu na wschód szlaku kupieckiego. Drużyna dysponowała kamiennym blokhauzem oraz małą jednomasztową łodzią patrolową o nazwie Ripath.

Inne oddziały Edytuj

  • Kompania Sialkańskiej Piechoty Morskiej stacjonująca w 1164 r. w Sialku była wyposażona w trzy łodzie patrolowe.
  • Liczne jednostki partolowe, które dotarły do Arenu podczas powstania sha'ik. (MKP4)

Przypisy Edytuj

  1. Wydobycie otataralu w Imperium Malazańskim było wyłącznym uprawnieniem państwa, a jedyne znane złoża znajdowały się na Wyspie Otataralowej.
  2. W ciągu wielotygodniowej służy na posterunku sześciu żołnierzy przepiło 72 jakata.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki