FANDOM

Początkowo Shak'owie byli prekursorami cienia (Tiste Edur są ich "bękarcimi potomkami"). W czasie wojen między ciemnością, światłem i cieniem, król ostatni Tiste Edur Scar Bandaris rozkazał swojemu elitarnemu oddziałowi osłaniać droge ucieczki. Wspólny atak Liosan i Andii zdziesiątkował Wachtę (tak się nazywał ten oddział). Silchas Ruin ulitował się nad wrogimi żołnierzami i rozkazał Gallanowi (będącemu senszelem Dworu Magów w Kharkanas) odesłanie tego oddziału do innego świata. Trafili na wyspę. Tam krzyżowali się z ludźmi Tiste Andii ,Edur[1] oraz K'Chain Che'Malle. Zostali podbici przez Imperium Letheru, które uczyniło ich wyspę więzieniem (2 fort dziewiczy). Na przestrzeni wieków ich historia się wypaczała. Pamięć o walkach na brzegu Kurald Galain i Thyrllan zmieniła się w religię czczącą brzeg morza. W 1169 r. ówczesna Pomroka (królowa Yan Tovis) poprowadziała shak'ów i całą ludność wyspy z powrotem przez Drogę Gallana. Po przejściu do Kurald Galain odnaleźli Pierwszy brzeg, na którym według ich legend się narodzili (fałsz). Podjęli tam walkę z Liosan aż do chwili przybycia Andii.

  1. tu występuję drobna nieścisłość, bo w MKP7 jest powiedziane, że sperma Tiste jest trująca dla ludzkich kobiet i sprowadza na nie obłęd. Czemu przeczy przykład Shake'ów i Seren Pedac.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki