FANDOM

Rybak kel Tath jest najsłynniejszym bardem, autorem największej ilości dzieł, postacią enigmatyczną ze względu na tajemnicze znajomości (np. Złośliwość), umiejętności (mimo wyglądu chuderlawego dziadka zabił 6 skrytobójców gołymi rękami) oraz tego, że Ammanas uznał go za ważnego "gracza". Autor min.: Narodziny Plotki, Jaghuci, Anomandaris, Wickański tren, Ubrania pozostają, Podzielone serce, Dom Łańcuchów, Korona lat, Ballada o starożytnych Twiedzach, Rumaki (Synowie ojców), Niewolnicy pod spodem, W królestwie dobrych intencji, Nieśmiertelny ogień, Ballada o Oprawcy, Pozwolenie dla Poliel, Śmierć żołnierza, Spotkanie przy fontannie, Obrona Berudy (przerobienie na pieśń), Zgubieni wierni, Opowieści pijanego barda, Morskie pogłoski, Kamienna Misa, Taniec bez świadków, Wiek bezbronności, Grzywa Chaosu (?), Muzyka się kończy, Nikt poza nieznajomymi, Ostatnie dni naszego dziedzictwa, Miecz i tarcza, Ptaki w klatce, Splątana sieć, Myto Ogarów, Pieśń o starym przyjacielu, Utracone skarby Indaros, Klątwa barda, Most słońca, Pieśń o śnieniu, Lament złamanego gwoździa, Odszukaj mnie, Duma o zranionej miłości, Zwiastun, Noc poety, Odbierzcie mi dni moje, Twarze strachu, Dzieci jak bogowie, Lasy w odwrocie, Dni bezradności, Bez świadków, Nasycony odpowiedziami, Zakończenie podróży, Moja miłość czeka.