FANDOM

Materiał pozwalający tłumić magie grot (nie działa na pradawne). Występuje tylko na wyspie Otataralowej i na płaskowyżu Laederon. Obrabia się go przeważnie stosując jako metal do wyrobu fragmentów broni oraz zbroi lub w krwawym oleju. Jego powstawanie jest tajemnicą. Według jednej z teorii powstaje on w miejscach, gdzie zastosowano przepotężną magię.

"Pytasz co to otataral ? To przeciwieństwo magii, jak negacja jest przeciwieństwem stworzenia, a nieobecność obecności. Jeśli twoim bogiem jest życie, otataral jest tym drugim bogiem. Jest śmiercią. Zrozum jednak, że to nie twój wróg, lecz niezbędne objawienie przeciwstawnej siły."
"Jestem przekonany, że otataral zrodził się z czarów. Jeśli przyjmiemy założenie, że magia karmi się ukrytą energią, musimy również założyć, że zasoby owej energii są ograniczone. Przywołanie potężnej mocy, która wyrwie się z pod kontroli i będzie narastała kaskadowo, może wyczerpać tę siłę życiową. Ponadto uważa się, że pradawne groty opierają się znieczulającemu wpływowi otataralu, co sugeruje, że na świecie istnieje bardzo wiele warstw, czy poziomów tej energii. Wystarczy porównać siłę życiową ożywionego ciała z energią, która niezaprzeczalnie istnieje w martwych przedmiotach takich, jak kamień. Pobieżne oględziny mogą sugerować, że ciało jest żywe, natomiast kamień nie. Na tej samej zasadzie moc otataralu może wcale nie być taka negatywna, jak by się w pierwszej chwili zdawało..."

Więcej z Fandomu

Losowa wiki