FANDOM

Kamisod został wyrwany ze swojego świata i spadł do innego w 119 733 roku przed snem Pożogi na skutek rytuału przeprowadzonego przez kilkunastu wielkich magów chcących użyć go przeciw Kallorowi. Był to jeden z najpotężniejszych rytuałów w historii magii, zabił wszystkich uczestników i rozdarł boga. Następnie Okaleczony Bóg został przykuty do ciała Pożogi przez grupę bogów i asedentów[1], kilkunastu Tiste Andii z pełnym odsłonięciem mocy oraz niedobitki Jaghuckiej armii służącej Kapturowi. Po dziesiątkach tysięcy lat zaczął zatruwać Pożogę oraz interweniować w świat śmiertelników. W latach sześćdziesiątych XII wieku snu Pożogi miał już marionetkowe państwo Pannion Domin, przeją władzę nad Apokalipsą (Siedem Miast), obsadził swoim kandydatem tron Imperium Lethryjskiego, zatruł żyły K'rula chaosem oraz stworzył usankcjonowany Dom Łańcuchów. Assailowie próbowali wykorzystać jego serce aby oczyścić świat z istot inteligentnych (przede wszystkim ludzi). Rozpoczęto akcję mającą się temu przeciwstawić na czele z Tavore. Mimo odebrania Assailom serca i stworzenia ciała z Wielkich Kruków Kamisod nadal był przykuty. Łańcuchy zerwała otataralowa smoczyca, a drogę wyjścia do swojego świata Nefrytowych gigantów zapewnili mu Heborick, K'rul oraz Mael. Zanim zdążył się tam udać zabił go Kotylion.

  1. min. Kaptur, Fener, Osseric, Oponn, Anomander Rake, Caladan Brood,

Więcej z Fandomu

Losowa wiki