Fandom

Wiki Malazan

Moranthowie

225stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Poddana surowej dyscyplinie cywilizacja, której centrum znajdowało się w Lesie Chmury w północnej części kontynentu Genabackis. Moranthowie zasłaniali ciało, w tym twarze, stale noszonymi chitynowymi pancerzami.

Państwo Moranthów w Lesie Chmury nazywało się Hegemonią Moranthów.[1] Moranthowie posiadali tam górskie twierdze. Kontrolowanym przez Moranthów portem mógł być Mengal.

(MKP1, MKP3, ICE2)

Geneza Edytuj

Kroniki Moranthów sięgały sześciu tysięcy lat przed snem Pożogi. Przodkami Moranthów byli pra-Barghastowie, w związku z czym w XII w. snu Pożogi język Moranthów był tożsamy ze świętym językiem barghasckich gnaciarzy. Pierwsi Moranthowie zawarli pokój z nielcznymi ocalałymi Tiste Edur, wywodzącymi się z fragmentu Kurald Emurlahn w Lesie Chmury. Dzięki współpracy z Edur Moranthowie uzyskali wiedzę alchemiczną. Odbywająca się pod wpływem Edur zmiana cywilizacyjna była traktowana przez Moranthów jako rozwój ich społeczności, w porównaniu z konserwatywnymi Barghastami. Zawarcie pokoju z Edur było jednak powodem stałej wrogości, jaką do Moranthów żywili Barghastowie. Z tego powodu oba ludy nazywały się nawzajem Upadłymi Kuzynami.

Moranthowie oswoili Quorle, olbrzymie owady, służące im do transportu powietrznego. Mógło to mieć wpływ na wytworzenie się brzęczącej mowy Moranthów oraz stałe używanie przez nich chitynowych pancerzy.

XII w. Edytuj

W XII snu Pożogi:

Klany Edytuj

  • Srebrni - magowie, produkujący amunicję
  • Złoci - elitarni wojownicy
  • Czarni - posługujący się quoralmi wojownicy, prawdopodobnie też kupcy
  • Zieloni - klan posługujący się quorlami
  • Niebiescy - żeglarze i rybacy
  • Czerwoni - wzmiankowani jedynie, jako klan walczący z Barghastami z klanu Ahkratów

Przynależność do klanu symbolizowana była kolorem zbroi.

Map Genabackis from Memories of Ice.jpg

Przypisy Edytuj

  1. Zapomniani bohaterowie, Bardark Nathijczyk.
  2. 18 739 osób, co stanowiło odwet za każdy stwierdzony fakt zabicia Morantha - wrogość ta wynikała z rywalizacji handlowej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki