Fandom

Wiki Malazan

Lostara Yil

225stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wywodzący się z plemienia Pardu żołnierz sił zbrojnych Imperium Malazańskiego. (MKP2, MKP4, MKP6-7, MKP9)

Przebieg służby Edytuj

  • sierżant, dowódca drużyny w Kompanii Ehrlitańskiej Czerwonych Mieczy - do 1164 r.
  • Kompania Areńska Czerwonych Mieczy - 1164 r. (przejściowo aresztowana)
  • kapitan, adiutant Tene Baralty, dowódcy Czerwonych Mieczy - w 1164 r.
  • kapitan, Dziesiąty Legion - w latach 1164-1165
  • kapitan, adjutant przybocznej Tavore - od 1165 r.

Życiorys Edytuj

Jako niechciane dziecko, po ukończeniu piątego roku życia, na polecenie rodziców porzucona w zaułkach Ehrlitanu. W połowie siódmego roku życia zabrana z ulicy pod przymusem do świątyni Rashan. Początkowo posługaczka, następnie kształcona jako tancerka cienia. Po zniszczeniu kultu Rashan w Ehrlitanie,[1] w czternastym roku życia, kierując się resentymentem wobec społeczeństwa Ehrlitanu, wstąpiła na służbę Czerwonych Mieczy.

W 1164 r. Lostara Yil wraz ze swoją drużyną, ponosząc ciężkie straty, przeprowadziła udany zamach na życie sha'ik. Następnie, ścigając Kalama, wraz z towarzyszącym jej żołnierzem, wymordowali malazański garnizon Twierdzy Ladro.

Po dotarciu do Arenu aresztowana w związku z przynależnością do Czerwonych Mieczy. Po rozwiązaniu tej formacji w 1164 r. wcielona do Dziesiątego Legionu. Podczas marszu Czternastej Armii do Raraku wspierała szponmistrza Perłę w poszukiwaniach Felisin Paran. Ocalona z pożaru Y’Ghatan przez Kotyliona.

W 1165 r., w Malazie, Lostara Yil wraz z pozostałymi Czerwonymi Mieczami opuściła Czternastą Armię, a po zamordowaniu Tene Baralty i śmierci Perły, ponownie przyłączyła się do Łowców kości.

Przypisy Edytuj

  1. Przez Szybkiego Bena.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki