FANDOM

Księga Apokalipsy, Księga Dryjhny Apokaliptycznej – licząca około tysiąca lat księga, zawierająca objawienie bogini wskazanej w tytule. (MKP2)

Powstanie sha'ik Edytuj

W 1164 r. księga Apokalipsy znajdowała się w skarbcu wielkiej pięści Siedmiu Miast w Arenie. Została jednak stamtąd wykradziona przez Czerwone Miecze. W Ehrlitanie Czerwone Miecze umożliwiły przejęcie tej relikwii przez Kalama Mekhara, w celu przekazania jej sha'ik. W chwili otwarcia księgi sha'ik została zabita przez Czerwone Miecze, lecz zgodnie z proroctwem powstanie ogarnęło cały subkontynent Siedmiu Miast.

Mekharowi księga posłużyła jako artefakt, umożliwiający swobodny przejazd przez część subkontynentu. Czerwone Miecze zaś księga doprowadziła do sha'ik.

Po zniszczeniu Armii Apokalipsy w oazie Raraku Mathok, wraz ze swoim klanem, podjął się ochrony świętej księgi. Dotarłszy do Hanar’Ara, przekazał ją księgi w ręce sha'ik Felisin Młodszej, wtedy już - najwyższej kapłanki kultu zarazy i niedoskonałości, gdzie księga została zniszczona i podjęto prube napisania jej od nowa.

Treść Edytuj

Cytaty w kolejności, w jakiej pojawiają się w powieści:

  • Noże w dłoniach i bezręka mądrość. Młoda, ale stara. Jedno życie zakończone, drugie niekompletne. Powróci odnowiona... – o Felisin i Heboricu.
  • Tego dnia budzi się Raraku - xxxiv II 1-81 „Słowa proroctwa”

Więcej z Fandomu

Losowa wiki