Fandom

Wiki Malazan

Karsa Orlong

225stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Karsa Orlong Witness by Shadaan.jpg

Karsa Orlong, był młodym wojownikiem Urydów - plemienia Teblorów. Gdy nadchodziły jego osiemdziesiąte

urodziny wyruszył ze swojej wioski. Jego rasa znana była z długowieczności, dlatego jako osiemdziesięciolatek uznawany był za młodzieńca.

"Jego plemię miało kilka zasad. Byli krewni, a ci, którzy nie byli krewnymi - byli wrogami."
-Leoman od Cepów, wyjaśniający zachowanie Karsy.

Bramy Domu Umarłych Edytuj

Karsa i jego były współwięzień Leoman od Cepów udali się na Świętą Pustynię Raraku i zostali wojownikami Apokalipsy. Teraz znany jako Toblakai, Karsa został strażnikiem Sha'ik Starszej, a następnie Sha'ik Odrodzonej.

Heboric odkrył, że Karsa cierpi, ponieważ ciągnie za sobą łańcuchy łączące go z duszami wszystkich swoich ofiar.

Dom Łańcuchów Edytuj

Awakening the Whirlwind.jpeg

Leoman i Karsa, strażnicy Felisin, autorstwa Grimhilde

Opuszczenie ziem Teblorów Edytuj

Jego dziadek, Pahlk Orlong był sławnym wojownikiem, który wieki temu wyruszył na niziny i pozbawił życia wiele "dzieci" - tak Teblorowie nazywali ludzi z nizin. Karsa dorastał, słysząc te historie i wierząc, że tak postępuje prawdziwy wojownik Teblorów. Ojciec Karsy - Synyg nie podzielał opinii syna, gdyż wiedział, że historie dziada były tylko kłamstwami. Jednakże poza Synygiem nikt tego nie wiedział, dlatego Karsa zorganizował wyprawę by uhonorować swego dziada i Boga - Urugala Utkanego.

W 1159RSP Karsa przyjął rolę Wodza Wojennego i opuścił ziemie rodzinne ze swoimi kamratami - Bairothem Gildem i Delumem Thordem. Po drodze jego grupa uwolniła Forkrul Assaila o imieniu Cisza. Cisza zaatakowała Karsę widząc wpływ bogów na niego, Delum Thord obronił swego wodza, lecz uszkodził sobie czaszkę i w rezultacie mózg, stając się ograniczonym umysłowo i myślącym niczym dziecko. Po dotarciu do nizin, Karsa i jego drużyna znaleźli małe ludzkie miasteczko, ufortyfikowane, zamiast spodziewanych wiosek jakie miał zobaczyć dziadek Karsy. Delum Thord został zabity, a Bairoth Gild i Karsa złapani. Bairoth został zabity, a Karsa pojmany jako niewolnik i sprzedany, wkrótce utracił wiarę w swych bogów.

Karsa orlong by araiwein.jpg

Karsa zabijający "dzieci", autorstwa Araiwein

Po tygodniach, będąc stale przykutym do łańcuchów, Karsa i jego kompan niedoli Torvald Nom uwolnili się dzięki fragmentowi Kurald Emurlahn, znanym jako Zaczątek. Podczas pobytu w grocie, Karsa i Torvald przebywali na statku - Silandzie, gdzie zabili przebywających tam Tiste Edur. Tym samym statkiem wydostali się z groty niedaleko wybrzeża Siedmiu Miast, blisko Ehrlitanu.

Karsa i Torvald błądzili niedaleko schronienia Napańczyka, zwanego przez tubylców Strażnikiem. W trakcie rozmowy doszło do sprzeczki i Strażnik obezwładnił Karsę jednym ciosem.

Opuścili Ehrlitan i zostali wkrótce złapani i uwięzieni przez Silgara - tego samego kupcę niewolników, który więził ich wcześniej. Grupa została złapana przez siły Malazańskie i tak Karsa oraz Silgar zostali więźniami. Karsa i jego współwięzień uciekli i udali się do Pan'potsun Odhan.

Później Karsa dowiedział się, że pochodzi z rasy Thelomen Toblakai, z której pochodzili Teblorowie.

Raraku Edytuj

Karsa został strażnikiem adoptowanej córki Sha'ik Odrodzonej - Felisin Młodszej.

Karsa 2.jpg

Karsa Orlong autorstwa YapAttack

Podróż na Jhag Odhan Edytuj

Ostatecznie Karsa opuścił Świętą Pustynię Raraku. Został przekonany, by odnaleźć Jhagckiego konia. Był to również czyn, którego pożądali jego fałszywi bogowie.

W czasie podróży, za namową ducha Deluma Thorda, podróżował przez Grotę Tellan, znalazł Aramalę, uwięzioną w wieży Jaghutkę, którą uwolnił. W zamian dostał od niej rady, jak znaleźć konia Jhagów.

Podczas podróży walczył z Icariumem, Jhagiem znanym jako Zabójca Dziesięciu Tysięcy. Miecz Karsy został złamany, a Jhag stracił przytomność uderzony pięścią Toblakai. Mappo, kompan Icariuma znokautował Karsę uderzając go w tył głowy.

Karsa niedługo później spotkał swych bogów na Jhag Odhan. Okazali się oni T'lan Imassami, którzy zostali rozbici w bitwie, całe milenia wcześniej. Ujawnili Karsie, że nie jest on tylko pionkiem w ich planach, lecz takżę Rycerzem Łańcuchów. W uświęconej jaskini Tellan, Siedmiu Niezwiązanych T'lan Imassów pomogło Toblakai stworzyć niezniszczalny miecz, w którym zawarły się dusze Bairotha Gilda i Deluma Thorda. Karsa zlekceważył żądania Siedmiu bogów, po czym zabił ich wszystkich, a wychodząc z jaskini napotkał wojownika Edur, Trulla Sengara i jego kompana Onracka. Nie pragnął ich jednak zabić, dlatego podróżnicy przeżyli.

Niedługo później Karsa spotkał Cynniga i Phyrlis, Jaghuckie rodzeństwo, które pomogło mu znaleźć i wybrać konia. Karsa wrócił potem na nim na Raraku.

Orlong and sword by slaine69.jpg

Karsa Orlong autorstwa slaine69

Karsa wrócił do oazy, akurat gdy armia apokalipsy została rozbita. Zabił kilku ludzi i poszukując reszty swoich celów, starł się z dwoma Ogarami Ciemności, znanymi jako Deragoth. Z niesamowitą łatwością zabił je obydwa a ich łby przywiązał do siodła i ciągnął za swym koniem. Gdy spotkał Malazańską Armię, stwierdził że nie są oni już jego wrogami.

Karsa obiecał sobie wrócić do domu i zgromadzić armię Niezwiązanych T'lan Imassów, oraz użyć jej by uwolnić swój lud ze stagnacji w jakiej się znalazł.

Łowcy Kości Edytuj

Karsa, wracając do swoich ludzi, napotkał wiedźmę Samar Dev, było to w Ugarat Odhan. Kobieta złamała nogę i cierpiała z braku wody. Karsa i Samar Dev podróżowali razem do Ugarat, rodzinnego miasta czarownicy. Toblakai potrzebował zapasów i chciał pozostać raczej niezauważony, mimo wszystko zdarzyło mu się zaatakować kilku strażników. Samar Dev korzystając z magii rozkazała duchom opuścić Karsę, to pomogło.

Powiedziano im, że niedaleko stk'k'chainacjonuje garnizon Malazański, Karsa postanowił porozmawiać z żołnierzami. Znalazł K'Chain Nah'ruk i zabił go po krótkiej, acz okrutnej walce. Lokalna ludność pozostała podejrzliwa w stosunku do nich, więc postanowili opuścić ten teren.

Karsa the toblakai by slaine69.jpg

Toblakai Karsa autorstwa slaine69

W trakcie swojej podróży napotkali oni plemię Anibarów, którzy byli dręczeni przez wrogów. Ich wódz Poszukiwacz Łodzi, uznał Karsę za zbawcę. Według ich wiary, w czasie niepokoju i ciemiężenia powinien się pojawić zbawca z kamiennym mieczem (który dzierżył właśnie Toblakai). Karsa zażądał by Poszukiwacz Łodzi udał się z nimi w kierunku wrogów.

Podczas podróży przez Anibar, Poszukiwacz Łodzi opowiedział dwójce podróżników więcej legend swojego ludu. Znaleźli w końcu katów Anibarczyków, byli to Tiste Edur, którzy poszukiwali czempionów dla swojego władcy. Po zabiciu ogromnej liczby Tiste Edur Samar Dev namówiła Karsę by ten z nimi porozmawiał. Słysząc o wyzwaniu, zdecydował się podróżować razem z Edur do swego władcy.

Podczas podróży był świadkiem starcia pomiędzy flotą Edur i Malazańczyków.

Karsa ucieszył się, gdy usłyszał, że pośród czempionów znajduje się równieć Icarium Złodziej Życia, miał nadzieję bowiem dokończyć przerwaną ongiś walkę.

Wicher Śmierci Edytuj

Po dotarciu do Letheras, Karsa już na początku wywołał zamieszanie, gdy rzucił strażnikiem, który (według Karsy) był arogancki i zbyt dużo mówił o tym co wolno, a czego nie. Niedługo później zabił osobnika, który ważył się dotknąć jego miecza.

Karsa orlong by seraph777-d5kb6br.jpg

Karsa autorstwa seraph777

Podczas oczekiwania na wyzwanie, Karsa dołączył do wojowników, którzy ćwiczyli. Pojedynkował się kilkukrotnie, z łatwością pokonując wszystkich obecnych. Pośród nich znalazła się wojowniczka Seguleh, której Karsa złamał ręce jednym ciosem, po jej niespotykanie szybkim ataku.

Karsę odwiedził Ublala Pung. Toblakai rozkazał mu zgromadzić wszystich Tarthenali żyjących na wyspach i sprowadzić ich do niego. Ublala opowiedział Karsie o sekrecie Imperatora.

Spotkawszy w mieście Icariuma, Karsa najpierw pozbawił przytomności jego kompana Taralacka Veeda, jednakże zdecydował, że nie będzie walczył z Jhagiem, gdyż ten stwierdził, że to Karsa powinien walczyć pierwszy z Imperatorem, a ponadto olbrzym zorientował się, że Icarium ma domieszkę krwi Toblakai.

Ostatecznie Karsa spotkał Imperatora, stworzył portal za pomocą rytuału krwi, który przeniósł go do świata Przykutego Boga, tam zabił duszę Rhulada. Odmówił przyjęcia przeklętego miecza, który sprawił, że Rhulad był nieśmiertelny i odszedł ponownie przez portal.

Myto Ogarów Edytuj

Karsas pets by slaine69.jpg

Zwierzaki Karsy autorstwa slaine69

Portal zabrał Karsę na kontynent Genabackis, w rejon Równiny Mieszkalnej. Samar Dev dotarła do niego przez groty, razem z Havokiem, koniem olbrzyma. Spotkała Wędrowca i razem ruszyli tropem Karsy. Słysząc, że Karsa zabił Rhulada i może być w posiadaniu miecza, Wędrowiec ostrzegł Samar, że jeśli będzie taka potrzeba zmierzy się z Karsą.

W międzyczasie Karsa walczył z Kapitanem Samozwańczego Królestwa Skathandi. Po zabiciu kilkudziesięciu żołnierzy spotkał się z kapitanem, który powierzył swoje życie duchom rzeki. Duchy opuściły go, a rany na ciele kapitana zaczęły znów krwawić. Wkrótce kapitan zmarł, a Karsa uwolnił wszystkich niewolników, których więził.

Chwilę po tym znaleźli Karsę Wędrowiec i Samar Dev. Wędrowiec nie walczył z Karsą, gdyż ten nie dzierżył miecza Rhulada. Razem powędrowali do Darudżystanu. Karsa był świadkiem starcia pomiędzy Anomanderem Rake'iem i Wędrowcem, które zakończyło się śmiercią tego pierwszego.

Po chwili doszło do jeszcze okrutniejszego starcia pomiędzy Karsą i Drugim Seguleh, który przybył z portalu a Ogarami Światła. Karsa zabił dwa z nich, szarżując na dwa kolejne wydał starożytny Teblorski okrzyk wojenny, po którym Ogary wzdrygnęły się i uciekły, olbrzym zdołał jeszcze uciąć jednemu z nich ogon.

Karsa otrzymał później wiadomość od Kaptura, który prosił go o pomoc w zabiciu Boga.

Okaleczony Bóg Edytuj

Karsa pozostał w mieście. W trakcie finałowej bitwy na Iglicy, wszedł do świątyni Fenera i zniszczył boski artefakt, co zabiło Fenera i ożywiło T'lan Imassów oraz Jaghutów.

Przypisy Edytuj

  1. Dom Łańcuchów
  2. Bramy Domu Umarłych
  3. Łowcy Kości
  4. Wicher Śmierci
  5. Myto Ogarów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki