FANDOM

Jedna z czterech ras założycielskich, wielbiciele równowagi i spokoju, ich stwórcą była Kilimandaros. Tworzyli interesującą architekturę - w miastach stworzonych tylko do wypraw wojennych kuli podziemne wielopiętrowe budynki, charakterystycznym dla nich budynkiem jest odwrócona piramida schodkowa. Posługują się grotą Ahkrast Korvalain, przeważnie jako mocy głosu - mogą zmuszać innych do robienia czegokolwiek tylko sobie zażyczą, im silniejszą wole na przeciwnik, tym trudniej mu rozkazywać.

Historia Edytuj

Starożytna Edytuj

-Byli arbitrami w wojnach Jaghudzkich, przeważnie żadna ze stron konfliktu nie była zadowolona z osądu Assailów ze względu, na preferowane rozwiązywania przez nich konfliktów, przez zabicie obu stron. Przez pewien czas sprzymierzyli się z Jaghutami aby zachować równowagę podczas wojen.

-Prowadzili też wojny z Tiste, które zdobyły nazwę "Sprawiedliwych wojen".

-Przez pewien czas związali się sojuszem z Barghastami. Związane z nimi klany malowały na biało twarze aby się do nich upodobnić. W pewnym momencie Barghastowie się zbuntowali i prowadzili wojny z Assailami, szczególnie złą sławą okrył się klan Glików.

-Wojny z K'Chain Che'Malle - "Przyczyny były prozaiczne, głownie głód ziemi. Forkrul Assailowie rozpoczęli esterminacyjne kampanie przeciw wielu innym gatunkom, ale żaden oprócz K'Chain Che'Malle nie miał sił i woli potrzebnych, by im się oprzeć. Gdy kolejne wojny zaczęły obracać się przeciwko Assailom, oskarżyli o to własnego boga, a ponieważ potrzebowali jeszcze więcej mocy, zranili go.Okazało się jednak, że to za mało. Zabierali mu wciąż więcej i więcej. Gniazda K'Chain Che'Malle padały jedno po drugim, aż wreszcie ostatnia matrona w akcie desperacji otworzyła portal wiodący do serca chaosu i wypełniła go własnym ciałem, ukrywając swą obecność przed prącymi naprzód Assailami. A gdy wreszcie spojrzała im w oczy, gdy moc udręczonego boga wezbrała, by unicestwić ją i cały jej rodzaj, poświęciła życie i brama, którą zamknęła własnym ciałem, własną siłą życiową, otworzyła się by pożreć duszę boga Assailów. Był zbyt poważnie raniony, by mógł się opierać. To co z niego zostało w tym królestwie, rozproszyło się, bezmyślne i zagubione. Widziałaś Szklaną Pustynię. Tam żyje to, co zostało z owego boga. Jeśli można nazwać to życiem. [...] {Po tym} Zabrakło im {Assailom} mocy i poszli w rozsypkę. [...] Tak czy inaczej, nie mieli już sił, by wytępić K'Chain Che'Malle. Prawda wygląda jednak tak, że wojna zniszczyła obie rasy, a gdy ze szczelin w chaosie, sięgających teraz z tego królestwa do pozostałych, zaczęły się wyłaniać nowe gatunki, ani jedni, ani drudzy nie byli w stanie ich powstrzymać. Nadeszły kolejne wojny, klęski i zdrady, aż wreszcie nastąpił kres całej ery."

Współczesna Edytuj

W XII wieku snu Pożogi przejęli władze na ludzkim państwem Kolanse ze względu na znajdujące się tam serce okaleczonego boga aby płynącą z niego mocą "osądzić świat" zabijając w nim wszelkie pozostałe inteligentne rasy. W tym celu zawiązali sojusz z K'Chain Nah'Ruk przeciwka Che'Malle i Zgubańczykami przeciwko ludziom. Do wojny przeciw nim zapoczątkowanej przez Łowców Kości dołączyli Letheryjczycy pod wodzą Brysa Beddicta, Legion Evertine pod królową Abrastal z Bolkando, Teblorzy pod Gillimadą, K"Chain Che'Malle z Ampelakisa Wykorzenionego pod Geslerem i Chmurą, niedobitki Jaghuckiej amii (14 nieumarłych Jaghutów), T'lan Imassowie pod Onosem T'oolanem, Saphijczycy, Barghastowie z Glików z Białych Twarzy pod Spaxem i przez pewien czas Zgubańczycy pod Krughavą. Sprawię sprzyjał też Mael oraz Tron Cienia, Kotylion, D'rek i Kaptur. Wojna zakończyła się całkowitą klęską Assailów.

Opis Edytuj

"Miała dodatkowe stawy w kolanach, łokciach, nadgarstkach i kostkach. W połowie długości mostka znajdowało się coś w rodzaju poziomych zawiasów. Wydatne jak u ptaka obojczyki również się zginały. [...] Twarz była frontalnie spłaszczona co zaostrzyło kąt, pod jakim kości policzkowe zakrzywiały się do tyłu, sięgając niemal do otworów usznych. Każda widoczna kość sprawiała wrażenie zaprojektowanej z myślą o zdolności składania się - nie tylko kości policzkowe, ale również szczęki i łuki brwiowe. [...] istota była zdolna prezentować zdumiewający zestaw min, daleka wykraczający poza ludzkie możliwości. Skóra była biała i bezwłosa." Posiadają 2 serca a ich krew jest niebieska.